måndag 7 september 2009

Samtal med en vän

Hade en tid för cellprovskontroll idag hos min underbara barnmorska. Hon har varit ett underbart stöd under mina fyra sista graviditeter, och är helt fantastisk på alla sätt.

När hon för några år sedan fick bröstcancer pratade vi mycket om det, och jag har varit orolig många gånger för hennes skull.
Som tur är klarade hon det, och mår bra nu.

När jag träffade henne idag så strålade det om henne, och det var så kul att se henne igen. Vi pratade mycket om det besked jag fick i fredags, och jag bad om lite råd. Bla så sa ju min läkare att jag även borde ta bort äggstockar och äggledare i profylaktiskt syfte, och jag frågade lite om det.
Min BM höll med om att det nog var det bästa, och vi pratade om "komplikationer" och risken för alltför tidigt klimakterie.
Blev lite lugnad av beskedet att det finns hjälp att få om det skule bli så.

Vi pratade även lite om andra "kul" saker, som viktminskning (hon hade gått ner i vikt och såg jättebra ut) och hon tipsade mig om stället hon gått till.
Jag ska absolut tänka på saken.

Något cellprov blev det iaf inte, då jag givetvis lyckades få mens precis innan, så nästa måndag får jag komma tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar