tisdag 8 september 2009

Dags för nya vanor

Jag ÄR usel på att motionera, trots att jag vet att jag borde och faktiskt också vill göra det.
Jag kommer f*n inte till skott helt enkelt, trots goda föresatser.
Den nya och dyra motionscykeln flinar åt mig där den står i ett hörn i vardagsrummet ("jamen, det är ju jättebra att kunna cykla när man ser en film") Ja, eller hur?

Nu har jag iaf köpt en pedometer. Håller koll på sträcka, steg och förbrukade kalorier.

Vädret var fint och huvudet behövde luftas i lugn och ro så jag tog en rask promenad bort till kyrkan.

Ingen lång sväng, men det blev iaf 4900 steg på 3 kilometer.
Även en lång resa böjar med ett litet steg.........

Nu är det dags att börja med middagen som ska bli gryta på ytterfilé och kantareller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar