onsdag 30 september 2009

Frukt & bär,leksakstvätt & cancer

Dags att tömma av lite på bärbuskarna. Björnbären hänger svarta och fina, och är så gudomligt goda. Plockade massor, och det är mycket kvar som bara ska mogna lite till.
Plommonträdet har dignat av frukt, och tyvärr gillar insekterna dem lika mycket som jag så en hel del hade blivit ful men visst fanns det kvar till oss också.

Den sista rabarbern ska bli paj i morgon, och av äpplena ska det bli mos och pajer.

Finns det något roligare än att få plocka frukt/bär/grönsaker i sin egen trädgård, och sen laga till det.

Rosorna vid kökstrappan blommar nu igen, och doftar ljuvligt. Jag kan inte med att plocka in dem heller, då de dör så mycket fortare inomhus.

Barnen tömde sandlådan på alla uteleksaker, och fyllde lilla hårdplastpoolen med vatten för att tvätta av dem innan det är dags att plocka undan dem.
Så mycket tvättande blev det inte, men desto mer vattenkrig.

Tur att de fick galonkläder och stövlar på sig innan de gick ut, för när de var färdiga var det lervälling överallt, och de själva var täckta av det *s*

Har dragit mig för det i veckor nu, men idag fick jag äntligen tummarna loss och ringde och bokade läkartid.
I första hand för att få ordning på min blodtrycksmedicinering inför operationen, men även för att göra en fullständig kolla av kroppen.
Nåt är jättefel, och jag vet det. Har så himla mycket helkonstiga symptom men lyckas inte få nån komplett bild av dem. Är rädd att vikten, blodtrycket och smärtorna från bröstet är tecken på nåt större fel, men håller tummarna för att jag har fel.

Sambon är ute och snickrar nu och jag ska fixa lite snabbt fika innan det kommer en dokumentär på Kunskapskanalen kl 20.00 .
Cancer i släkten heter programmet och handlar om samma typ av BRCA-mutation som ger anlag till ärftlig bröst- och äggstockscancer som jag själv har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar