tisdag 29 september 2009

Nästan som julafton

Fick paket från världens bästa ställe, nämligen Solbrodyr . Där köper jag nästan allt jag använder till maskinbrodyr, och de är billiga, har stort sortiment, är snabba och trevliga.
Varje gång det kommer ett paket blir jag så glad (jaja, jag vet att det är jag som betalar för dem, men jag blir ju glad iaf).
Idag kom det tråd till alla julbroderier, massor av tjockt fint underlägg till tygmärken och 144 st färdigspolade undertrådsspolar.
Det är det bästa jag upptäckt när det gäller maskinbrodyr. Såå himla bra!

(vad som också var lite kul, och väldigt oväntat, var paketet från Ginza som också kom idag. Jag har beställt från Ginza och tittade inte på adresslappen utan öppnade bara paketet.
Insåg snabbt att det här inte alls var mitt paket, då det innehöll några smaskiga porrfilmer istället för de barnfilmer jag beställt.
Antar att grannen kommer att skämmas om jag traskar över med hans numera öppnade paket, så jag får väl lämna över det till Posten igen så får de lämna det vidare)

Fick äntligen, efter 5 veckor, brev från vårt försäkringsbolag att motparten i den lilla "olyckshändelsen" då jag blev påkörd på en parkering tagit på sig ansvaret för det (vad annars, då det ju var deras fel!) Nu kan vi lämna in bilen på verkstad så vi slipper de där fula skadorna på bilen. Skönt!

Fyndade på loppis idag också. En superfin "dave crocker-mössa" från Lindberg och fina fodrade allvädersstövlar i nyskick. Summa summarum: 60:-
Dottern passade på att investera mammas pengar i en ny uppslagsbok om dinosaurier också, även denna på loppis för 20:-.
Vad ska det bli av henne på äldre dagar? *s*

Var även in en sväng på Panduro för att köpa tyg till en presentbeställning jag fått, men alla tre sorters tyg jag skulle ha var slut. Skulle komma in på måndag så det blir att kika in där igen, och jag hoppas att det fungerar för den som beställt presenten också.

Nu ska det broderas lite handdukar och sys en mössa.

På återseende :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar