söndag 13 september 2009

Mamma, det är din dag idag

Idag skulle det ha firats ordentligt. Idag skulle min älskade mamma fyllt 60 år. Hon blev 47 år gammal innan hon dog av den bröstcancer hon haft i fem år.
13 år sedan nu. En evighet.
I mitt hjärta är hon i allra högsta grad levande, och jag tänder mitt Elvis-ljus och lyssnar på de Elvis-låtar hon älskade (mammas favorit *s*).
Vid hennes gravplats fick hon vackra höstblommor, och jag hoppas hon vet hur enormt älskad och saknad hon är.
Jag hoppas hon hör när jag pratar med henne, för det gör jag. Ofta.

Kärlek mamma, för alltid!



Vi firade en annan liten ängel också, en liten ängel vi har här hos oss. Lillprins Viggo fyller 1 år i morgon, men vi firade honom idag efterssom jag har ett läkarbesök som inte gick att skjuta på i morgon.

En kul giraff från Fischer Price hade inhandlats som present, och jag tror födelsedagsbarnet tyckte om den. Jag menar, vem skulle inte vilja ha en giraff med bollar och kul musik?


Viggos mamma & pappa bjöd på gott fika och barnen hade roligt tillsammans några timmar. Lagom mycket av trevligt sällskap, bus & skratt och lite brottning.
Vi avslutade med lekparkslek ute i solen, som resulterade i stort blåmärke på sonens kind. Dumma gungan!

När jag köpte blomman till mamma efteråt, på vägen hem, lyckades jag fyndade en jättevacker orkidé till mig själv också, och en liten blomma till vår lillängels kruka. Rosa, förståss.

*Saknar dig gumman. Alltid, alltid*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar