måndag 17 januari 2011

Övergångsbesvär

Vad är det för jävla ord egentligen?

Besvär vid övergången....... Övergången mot VAD? Från tjej/kvinna till.... T A N T?????

Klimakteriebesvär låter ju precis lika hemskt, fast wtf, det är ju så det är. Jag h a r ju klimakteriebesvär, eller övergångsbesvär eller vad man nu vill kalla det.

Hade väl kanske nån dum förhoppning om att jag skulle slippa det, eller iaf komma lindrigt undan, men tji fick jag.

Vaknar 50 gånger varenda natt, varm & svettig. Av med täcke och på med bara tunnt lakan. Vänder & vrider på mig innan jag lyckas somna om, bara för att strax vakna igen och skaka av köld. På med täcke igen, lite vrida & vända, somna om och så strax vakna igen och svettas.......

Så fortsätter hela nätterna, så när klockan ringer 7.15 är jag fortfarande dötrött. Senaste veckorna har sambon fått lämna båda barnen på dagis, då jag är alltför trött för att orka göra mig klar för att vistas utomhus bland människor.

Måste ta kontakt med min BM och se vad som finns att göra mot det här. Utan cancerhistoriken hade jag ju fått hormoner, men det är ju blankt nej från läkarna gällande det.
Tror man kan testa akupunktur faktiskt. Fick ju det när jag hade grym foglossning med lillsnorpan, och jag var ju i ärlighetens namn grymt skeptisk.

Mycket förvånad, och positvt överraskad, blev jag när det verkligen fungerade. Kanske kan det hjälpa, eller iaf lindra lite, även nu?

Så, nu har jag gnällt lite. Nu väntar lite mer klädsortering och sen ska vi mot kära far för att lämna lite saker han behöver och dricka kaffe.
En kladdkaka står i ugnen, och jag ska försöka hinna gå igenom iaf en stor kartong innan den är klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar