onsdag 12 januari 2011

20 år sedan

Ja, för 20 år sedan låg jag på BB i Uppsala med en liten söt tjej på bröstet. Alldeles nykläckt, några veckor för tidigt, älskad från första sekunden och alldeles underbar :-)

Nu har det gått 20 år. Det låter så länge men har verkligen gått fort. År av lycka och sorg, glädje och ilska, frustration och iver.

Min lilla, lilla tjej har blivit en vuxen kvinna. Det känns helt galet. När blev jag så gammal att jag kan ha vuxna barn?

Vi ska fira henne hemma hos henne, men jag får stå för själva "fixet". Det blir thaimat, kladdkaka och marängswiss. Kladdkakan står i ugnen och maten & grejerna till swissen köps på vägen dit.

Ska bara fixa lite här hemma innan det är dags att hämta småbarnen på dagis, och sen åker vi direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar