torsdag 17 mars 2011

Orkar knappt tänka

..... och än mindre ta tag i saker här hemma, fast jag vet att jag borde. Ja, inte bara borde heller, utan jag måste faktiskt.

Trots det så gör jag det inte. Jag kan inte, fastnar hela tiden i andra saker. Oviktiga saker, som nu vid datorn.
Är som förlamad när det gäller viktiga göromål. Har flera viktiga samtal att ringa som gäller försäkringar. Pengar vi behöver få, men jag kan bara inte ta tag i det.

Högar som växer sig gigantiska här hemma med allsköns bråte, men det görs inget åt det. Jag borde, jag vet det, men jag kan bara inte.

Sitter vid bordet i matrummet nu. Vårt fina bord i vårt fina matrum, men där vi knappt aldrig äter.
Varför?
Därför att det nästan alltid är belamrat med tusen saker som inte ska vara där. Ren tvätt i högar, leksaker, ritsaker, mina scrapsaker, reklam- och räkningshögar...........
Just nu har jag massor av småpryttlar på ena sidan (sånt jag började städa bort från bänkarna i matrummet häromdagen, men som sen blev ståendes här) och en stor hög med pussel och spel på andra sidan (som jag städade ur hallbänken för en vecka sen!). Mitt i står min dator och där lyckas jag klämma mig ner.

Jag förstår faktiskt inte vad som är mitt problem, men nåt jävla fel måst det ju vara? Jag skäms för att jag låter mina barn växa upp i mitt stök som sprider sig i huset.

Jag är en hoarder..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar