fredag 18 mars 2011

Nästan färdig

Nej, jag hann inte med att städa vardagsrummet klart, men det andra fixade jag :-)

Matrummet blev storstädat och jag bytte till nya gardiner också. Tunna vita ist för de tjocka röda jag köpte till julen. Gud vilken skillnad det blev :-)
Rummet fick ett så fint ljus och ser helt annorlunda ut. Jag skulle vilja byta ut mattan också, men vi får se vad ekonomin tilåter.

Blommorna fick sina nya krukor och det blev fint och enhetligt, och för att det inte skulle se alltför matchat ut så behöll jag någon enstaka orchideé i en av de gamla lite mindre krukorna. Bordet är avplockat och på det fina Matéusfatet jag fick i julklapp av äldsta sonen ställde jag fem blockljus, så nu står det mitt på bordet och är riktigt snyggt!
Det var faktiskt en helt oväntat julklapp som jag blev jätteglad för :-)

I morgon ska jag ta det som är kvar i vardagsrummet, och kanske kommer syrran med familj förbi senare. Ungarna har verkligen längtat :-) Funderar på att bjuda på kycklingkebab då, så nu har jag kycklingfileér i ugnen som grillas.

Stora sonen somnade hemma framför tv´n, äldsta dottern sover hemma hos sig för första natten på nästan en vecka och de små sover i sina sängar. Lilltjejen har växtvärk och har sovit lite si och så de senaste nätterna, men idag fick hon lite alvedon redan innan hon somnade och jag hoppas att det hjälper henna lite iaf.

Bara jag och sambon vakna här hemma alltså, och för oss blir det nog film nu (om inte jag också somnar i soffan vill säga. Är faktikst ganska trött tyvärr!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar