onsdag 20 oktober 2010

Strul igår ang operationen

Ja, givetvis blev det strul igår när jag skulle läggas in på avdelningen.
Trodde jag egentligen något annat?

Kl 14.00 skulle jag skrivas in, och jag kom dit med sambo och barn, efterssom barnen absolut ville se var mamma skulle sova.

Jag anmälde mig och blev tillsagd at vänta i dagrummet med en kopp kaffe medan de skulle göra iordning rummet.

Jag väntade och väntade, och två andra kvinnor blev hämtade under tiden. Efter 45 minuter fick sambon ta barnen och åka då de var högt och lågt och stimmade och stökade.
Det fanns ju liksom inte så mycket att göra mer än att sitta i en soffa och läsa Damernas Värld typ.

När klockan var lite över tre gick jag och frågade, oc efter ett tag fick jag veta att operationen var uppskjuten tills på torsdag fm ist.

-"Ja, så då kan du ju åka hem då, och återkomma i morgon kl 14.00 ist" sa sköterskan.

Ehh, himla bra att ni meddelade det innan jag kom hit då :-(

Jag fick pratat med operationskoordinatorn för att se om det inte gick att vara kvar iaf, och kanske få operationen gjord senare på onsdagen (idag) iallafall, men det gick inte alls.

Kul, lite drygt två timmars väntande på ingenting, och all jävla oro i onödan liksom.

Jag fick ringa sambon som kom och hämtade mig, och efter att ha lagt barnen och pratat lite med äldsta sonen och hans flickvän som kom förbi och fikade en stund, somnade jag sen helt utmattad framför Desperate Housewifes.

Idag ska jag alltså tillbaka till sjukhuset, och hoppas verkligen att inget krånglar. Just nu har jag nog nerverna utanpå kroppen känns det som. Mår halvtaskigt av nån konstig oroskänsla, och vill bara att allt ska vara klart.

Så, nu är det dags att hämta små dagisbarn också :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar