onsdag 20 oktober 2010

Inför op, etapp 1

Kom till avd lite försent pga Lindextrippen, tror klockan hann bli 14.30.
Iaf, jag fick ett enkelrum (TACK så jättemycket för det!!) och lite snabb genomgång om avdelningens rutiner. Been there, done that!

De vanliga provtagningarna efter en stund och sen ett snabbt besök av op-läkaren. Mellan detta hann jag konstatera att sängen är lika hård som den brukar vara, att det drar kallt från fönstret och att eluttaget till datorn sitter på fel sida i rummet.

Jaja, det löser sig. Bara ingen sköterska snubblar över sladden så......

Fick även veta att jag måste ha musen rakad inför operationen vilket jag inte gjort hemma så sköterskan erbjöd sig att hjälpa till.

Tack, men nej tack. Fick iaf en engångshyvel, så snart ska jag ta en dusch och ge mig på att ansa lite.

Har käkat, och det bestod av lika kulinarisk födsa som vanligt. Eller nej, det var ju så det inte alls var. Hård och halvkall kokt potatis, kokta morötter, kokt broccoli och nån kokt falukorvskiva i sötsur sås med....... tada, morotstrimlor i.

Åt iaf efterssom jag inte ätit nåt idag mer än ett glas yoghurt i morse och tre msk korvstroganoff vid lunch.
Strax väntar kvällsfika så då ska jag ta en smörgås om det finns. Det blir ju sista maten innan i morgon kväll, efterssom jag inte ska opereras förrens på eftermiddagen men inte får äta eftre 00.00 i natt.

Nu har jag slösurfat, blivit osams med sambon IGEN (tack för det liksom) och halvt förfrusit tårna av fönsterdraget. Det blir att ha sockar i natt tror jag.

Nu väntar kaffet ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar