lördag 14 november 2009

Så ledsen

Var ut en sväng till dotterns gravplats som är i en minneslund. En ganska liten minnseslund, och jättefin på alla sätt.
Idag när jag kom dit såg jag att ljungen och den jättefina kransen jag la dit för bara en vecka sedan var borta.

Jag blev verkligen jätteledsen.

Vi har märkt senaste tiden att allt som inte är ljus och snittblommor plockas bort direkt, och det har de aldrig gjort förut.

Vi brukar tex alltid lämna en liten gasballong vid dotterns födelsedag, som får vara där kanske en vecka innan vi tar bort den igen. I år togs den bort och slängdes dagen efter.
Varje jul brukar vi tända en liten blå diodstjärna som vi hänger i ett träd i minneslunden, och sen hänger den där och lyser i flera månader. Jättevackert, men i år vågar vi nog inte det.
Det känns skit!
Det enda stället jag kan göra lite, lite fint åt min dotter, och nu kan jag int ens det längre.

Det känns så himla personligt på något sätt, och det gör faktiskt ont!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar