onsdag 7 oktober 2009

Mera jobbigt

Alltså, varför tar det aldrig slut? Kan det bli mer skit nu?

Har haft en grym jävla huvudvärk några dagar nu, men har tagit tabletter och försökt ta det lugnt (haha, vilket skämt med småhuliganerna hemma!) och efterssom jag ändå skulle till min läkare och prata om blodtrycket idag så tänkte jag prata om det också.
Satt och sydde på fm innan jag skulle åka när jag plötsligt känner et tryck över hela bröstet, värk i käken och ut i vänstra armen. Blev kallsvettig och yr i huvudet.

Kom till läkaren och sköterskan tog BT. Det var mycket högre än vad jag trott, 200/125 puls 83. Hon kollade 3 gånger, men med samma resultat.

När jag kom in till läkaren ville ha ekg på stört och alla prover tagna.
Ekg´t såg bra ut och alla prover också som tur var, men faktum kvarstår att mitt BT var väldigt högt. Så högt att han faktiskt var oroad, och för mig känns det inte alls bra.
Jag har ju vetat att det är nåt fel, och enlgt läkaren så var risken för blodpropp och hjärtinfarkt stor.
Hurra, vad det kändes kul att höra :-(

Well, nu har jag iaf fått medicin och ny läkartid till den 20/10. Vila och ingen stress sa han också, så jag får väl försöka med det.

Fan vad värdelöst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar