torsdag 8 oktober 2009

Lugn & ro var det ja

Ja, det var det jag skulle ha tyckte min läkare, men det är ju absolut lättare sagt än gjort. Barnen är vildar, och givetvis har de varit värre än nånsin idag.
Inte f*n kan jag ligga kvar i sängen uppe och höra de leva rövare på nedervåningen. Nej, då är jag hellre nere och ser vad de håller på med.

Vaknade med en förjävlig huvudvärk morse, och trots värktabletter hela dagen så har jag fortfarande lika ont.
Ringde och pratade med sjuksköterskan, och hon sa att det ju beror på det höga blodtrycket, och att det är vila, medicin och lugn och ro som gäller.
I värsta fall så skulle jag ringa akuten om det inte ger med sig under natten.

Syster med man var förbi en snabbis och hämtade täcket jag sytt, och jag tror de gillade det. Tyvärr hade de lite bråttom, så efter lite snabbt prat åkte de vidare hemåt.
Hoppas vi hinner ses lite i helgen då vi ska på husvisning i deras stad.

Dottern kvar på psykakuten även inatt, viket känns bra faktiskt. Nu vet jag ju att hon är i tryggt "förvar"!

Nu väntar några dagars Våra Bästa År, och sen värktablett och sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar