fredag 29 januari 2010

Lite besviken idag

Ja, va´fan. Tyckte ju att jag gjort några riktiga fynd när jag beställde från Pippilotta, men tydligen ska företagt vara satt i konkurs så några varor lär väl aldrig komma antar jag.

Tur iaf att jag valde faktura, så att varorna skulle betalas efter leverans. Många har tydligen valt att förskottsbetala vid tidigare köp från dem, och sedan blivit lurade. Inga varor har levererats och ingen återbetalning har skett.

I mitt fall hade det gällt många tusen nu, och det hade varit jäkligt surt att förlora.

Jaja, kommer det några varor blir jag glad iaf, så vi får väl se.

Kallt som 17 har vi inomhus just nu. Ett jäkla drev i pelletsbrännaren har pajjat, så nu funkar den inte. Ny beställdes i går och levererades med bussgods idag, och i morgon ska sambon montera den nya motorn.

Tills dess eldar vi i kaminen och i öppna spisen och hoppas att det inte blir alltför kallt i natt. I morse när vi gick upp var det 15 grader inne, och det var inte så himla mysigt :-(

Fyndade en ny "köks-tv" idag, en 22" platt-tv med inbyggd dvd. Ett demoex för 1499:- känns okej, och tv´n i köket är ju sisådär faktiskt.
Handlade lite mat också förståss, men i övrigt inget som var sådär jättekul. Två dvdfilmer till barnen (Pingu & SpongeBob) och två Arn-filmer till oss.

Nu är disken är fixad och alla räkningarna betalade för den här månaden. Nästan 19.000:- plus lånen på 16.000 och lite försäkringar som dras på autogiro för 2300:-
Det kostar att leva.-/

Har så jäkla ont i bröstet igen, så nu väntar sängen och kanske en film på datorn, eller möjligtvis nåt missat avsnitt av Days.

I morgon väntar barnkalas för systersönerna, och efter det ska vi vara barnvakt över natten till en liten systerdotter vars föräldrar firar bröllopsdag.

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar