onsdag 6 januari 2010

Det som göms i snö......

...eller "vad man hittar när man städar ett barnrum".

Jag fattar verkligen inte hur alla dessa barnkläder hamnat i barnens garderober. Inte har jag köpt allt det? Inte en chans...... eller?

Det är så himla lätt att handla när man sitter på nätet. En sjysst tröja på rea där, 30% rabatt på barnskor här, 50% på alla kläder osv.......

Sen blir det ju så att både barnen och jag har vissa favoriter som används ofta, ofta, och ist blir annat liggandes kvar. Nytt med tags, och växs ur innan det hinner användas.

Tur att Tradera finns :-)

Vi fyndade även ett gäng bortsprungna pusselbitar, massor av bebisleksaker som skulle städats bort för läänge sedan, tusen legobitar och ett Barbiehuvud. Udda strumpor och flera nappar fyndades också.
Hann inte allt jag ville eftersom barnens "hjälpsamhet" mer stjälpte utan fortsätter i morgon.
Lite blev ju gjort iaf :-)

Efter det blev det sen lunch/tidig middag. Wok med Icas frysta wokmix och röd paprika, champinjoner, purjolök, zucchini och kasslerstrimlor. Couscous till och en knäckemacka.
Jättegott & mättande och typ inga kalorier.

När vi lagt barnen, som somnade på typ 2 minuter, kollade vi på 5 avsnitt av Days som vi ligger efter. (vilket himla slöseri med tid egentligen. Det är ju en helt jäkla galen serie eg)
Blev så himla suget på nåt. Typ vadsomhelst. Försökte känna efter vad jag egentligen var sugen på, men jag hade nog kunnat äta allt som var sött eller fett typ.

Jag ville inte äta nåt "bara för att", så det slutade med att jag tog ett glas vatten, och det räckte faktiskt.

Nu ska jag hoppa i säng och göra lite suduko för att aktivera de små grå.

Natti natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar