onsdag 2 december 2009

Jobbig natt & seg förmiddag

Lillstrumpan somnade redan vid femtiden igår kväll, och hade känts lite lite trött innan. Dock hade hon kört på i 150 hela dagen, så det var inte så konstigt.

Hela kvällen "småknorrade" hon lite i sömnen och vid 23:tiden gick vi och la oss. Då satte hon igång.

Hög feber, yrade och grät om vartannat. Ville inte tempas, inte ta alvedon, inte ligga hos oss.......
Inget var bra.
Jag och sambon gick i skift. Satt hos vår lillstrumpa som var brännhet, klappade henne på pannan och försökte ge henne att dricka.

Nån gång vid sex somnade hon och sov tills åtta iaf. Låg kvar och gosade ett tag och vid 9.30 gick vi upp och åt frukost. Då var hon fortfarande febrig men iaf piggare, och åt fyra ägg till frukost.

Jag har plockat lite i köket, planterat lite julblommor (hyacinter och amaryllis) och lite till utekrukorna.
Igår var vi ute i skogen och plockade kvistar och mossa så i eftermiddag ska jag göra kransar till dörrarna också, och dekorera blommorna jag planterade nyss.

Barnen och sambon ligger nerbäddade i soffan i lekrummet och kollar på film.

Har även suttit i telefonen och svurit över ett inkassobolag med ytterst tveksamma metoder, men det ska nog lösa sig. Jag tänker INTE betala för att deras system inte fungerar :-(
Just nu orkar jag bara inte tjafsa, så jag återupptar det i morgon.

Nu väntar sen lunch, pommes och fläskfilé, stekta champinjoner och bea-sås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar