tisdag 8 december 2009

Akutbesök

Hade precis släkt lampan och skulle somna när jag fick ett sms från dotterns pojkvän. De var osams och jag bestämde mig för att ringa upp henne och kolla av läget bara. Funderade en sekund på att inte göra det, men kände på mig att jag borde iaf.

Det var rätt tänkt, för dottern hade lyckats överdosera sin lugnande medicin typ 15 ggr om och var ordentligt avtrubbad.
Jag tog det säkra före det osäkra och ringde medicinupplysningen som direkt hänvisade mig vidare till akuten, som i sin tur skickade ambulans till dotterns lgh.

Sambon åkte direkt hem till dottern för att vara med henne när ambulansen kom och sedan satt han med henne på akuten halva natten tills hon blev inlagd på MAVA där de kunde ha henne under uppsikt hela natten.

Jag var förståss jätteorolig hemma, och jag tror att småttingarna på nåt sätt kände det på sig . De sov oroligt båda två, gnydde och bökade i sömnen.

Iaf, jag somnade om så fort sambon kom hem, men sov konstigt som f*n resten av natten och drömde knäppa drömmar.
Givetvis var jag tvungen att gå upp tidigt, redan vid 5.30 eftersom jag har en tid för MR kl 7.30

Trött som sjutton och fortfarande "uppjagad" efter i natt. Jaja, det blir säkert bra.

Och idag fyller stora sonen 20 år. Min lilla stora kille..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar