onsdag 22 maj 2013

Pyssel, passa och pizza

Sonen hade fotbollsträning idag inför helgens matcher (hans första) och lillstrumpa fick ett mindre raseriutbrott när hon förstod att hon inte fick följa med dit utan skulle vara hemma med mig.
Tyvärr är hon väldigt flamsig när hon är med, och stör de andra med sitt pratande och springande.
Fy sjutton vad hon var sur när pappa åkte, men jag föreslog att vi skulle pyssla lite och då gick det fort över :-)

Första gången hon sydde själv och resultatet blev en liten söt kanin :-). Givetvis är jag vääääldigt stolt och hoppas att hon ärvt "sy-genen".


Jag fixade hemgjord pizza under tiden, så när far och son kom hem stod maten på bordet.
Min portion var ca 550 kcal, så dagsintaget är totalt sett bra. 

Nåt som inte är bra är att mina fötter, särskilt den vänstra, har svullnat till enorm storlek.
Andra dygnet nu utan att det gått tillbaka, så ev får jag ringa läkaren i morgon. 
Fattar inte vad som har gjort det såhär :-(

Nu väntar film och sen sova. Barnen är lediga i morgon så nåt kul ska vi försöka hitta på.

Nattis <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar