fredag 19 februari 2010

Vad är det för fel?

Hemma igen från stan och läkarbesöket.
Det gick väl sådär.......
Ja, att handla gick ju bra., bortsett från jagandet av barnen på Coop. Varför tror de att vi ska genomföra ett maraton varje gång vi går in där? Nästa gång får de tamejf*n stanna i bilen med sin pappa.

Handlade inte så mycket mat, utan bestämde att vi bjuder ev födelsedagsgäster på hämtmat från Thai i morgon ist.

Lätt och gott :-)

Läkarbesöket ja.............

Nej, det var inte bra alls. Knölen på halsen fortsätter växa och nu ska det göras biopsi på den. Hoppades att det skulle kunna göras direkt, men inte då. Ny remiss ska skickas, ny väntetid. Blää!!
Nya mediciner mot smärtan (varför ger den inte med sig nån jä*la gång?) och inflammationshämmande "ifall" det skulle kunna hjälpa lite. Jaha, vaddå "ifall"? Hjälp till att komma på vad fan det är fär fel istället. Nu har jag ju haft den här jävla knölen sedan i november 2008. I femton jäkla månader har jag haft skitont av den, och läkarna vet ff inte vad det är för nåt. Den växer och gör ont som fan, och nu är jag vansinnigt trött på den.

Dessutom, för att ogga lite mer, så har mitt blodtryck gått upp igen, trots att jag medicinerar för det.
Bytte ju medicin i november -09, och sedan dess har bt varit ganska bra. Legat runt 130/85, vilket varit STOR skillnad mot tidigare.
Är inte blodtrycket bra får jag ju inte opereras, och får jag inte opereras så........... ja, ni fattar!

Senaste dagarna har jag kännt mig ännu tröttare (är det möjligt?) och haft jätteont i huvudet. Sån där jäkla huvudvärk som inte ger sig trots vila och värktabletter. Som ligger som ett hårt band runt huvudet och bara trycker. Har misstänkt att bt har stigit igen och idag kollade dem.

161/105, så visst var det högre igen. Fan, fan, fan! Vad är det för fel nu? Ny kontroll nästa fredag, och jag hoppas verkligen att det sjunkit lite då.

Nu ska jag plocka lite hemma, om nån får för sig att dyka upp i morgon :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar