torsdag 18 februari 2010

Dagens tanke

En bloggerska jag följt länge nu har slutat skriva. Hon drabbades av samma sjukdom som jag själv är genbärare av, och i går morse tog hennes liv slut.
Då hon inte ville att hennes bloggadress skulle spridas skriver jag inte ut den här, men i min tanke kommer hon att finnas kvar.
Vila i frid nu U.

Ibland avslutade hon sina blogginlägg med en "dagens tanke", och jag gillar det.

De dagar jag har en särskild tanke kommer jag att skriva den här.

Idag var jag på ny mammografi ang knölen i mitt vänstra bröst, och efterssom knölen syntes ville de även undersöka med ultraljud.
Medans jag satt på britsen och väntade på läkaren slog tanken mig, att "tänk om...........". Tänk om det visar sig vara en tumör. Inte NU, inte nu när jag väntar på tid för min mastektomi. Inte NU, när jag snart (förhoppningsvis) ska kunna lägga en del av oron bakom mig.
När operationen är gjord ska jag ju ha minskat risken för att få cancer från 80% till bara 5%. Då får jag ju inte bli sjuk innan.

Tänk framåt, tänk positivt. Tänk på det du vill göra............. så rörde sig mina tankar i undersökningsrummet.

Läkaren kom och gjorde ultraljudsundersökningen, såg knölen men trodde inte att det var någon tumör. *pustade ut*
Ska dock tillbaka för ny undersökning snart, inför operationen, och då görs en ny grundlig undersökning.

Nu ska jag bara hålla tummarna för att det går snabbt att få tiden för det. Vill ha det gjort nu, inte bara gå och vänta.
Jag har ett liv som ska levas.

Dagens tanke: Tänk framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar