måndag 6 juli 2009

En liten milstolpe

Idag var det dags för ännu en ny liten erfarenhet i sonens liv. Första besöket hos tandläkaren minnsann.
Sambon gick dit med honom, och jag och dottern passade på att fynda lite på Panduro och Åhlens under tiden.
Besöket hade gått jättebra, och sonen hade stolt visat sina tänder ( efter att hans Vovve hade blivit undersökt först!)
Det tog en stund innan han ville sätta sig i stolen, men sedan hade han varit helt med på noterna. Duktig kille :-)
(vi hade ju tom tränat hemma på att gapa stort och visa tänderna)
Jag var lite nervös innan, för med en vilja av stål och ganska mycket humör kan han sätta sig på tvären ibland.
Jag oroade mig helt i onödan.
På Panduro hittade jag och dottern lite tyg (hmm, sa jag inte häromdagen, igen, att det var sluthandlat med tyg?), lite fina scrapgrejer till kort, presentpapper och lite annat smått och gott.
Panduro är kul :-)
På Åhlens fyndade vi tre dvdfilmer, en dubbel-dvd med Spöket Laban, Elias och Kungaskeppet, och en film med Brum. Halva reapriset, så totalt blev det 151:-
Ska beställa de övriga Brum-filmerna hos Ginza förnär jag letade efter länkar till filmerna så såg jag att de har de övriga jättebilligt just nu. Bara 29:-/ st ist för 99:-
Gjorde ett snabbt besök på MediaMarkt efter tandläkarbesöket för att köpa ny dator till mig, men det blir en tur tillbaka i morgon igen då den inte kommit hem ännu (så nu håller jag tummarna för att den verkligen kommer i morgon!)
Åter till symaskinen då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar