lördag 29 december 2012

Dagarna är räknade

Bara några få dagar kvar av det här året. Ett år som varit "sådär". Visst har det funnits stunder då jag mått riktigt bra och haft roligt, men mycket av 2012 har präglats av sorg och ångest. En tung filt som legat över mig och tryckt.

För 2013 har jag planer.
Nä, det lät högtidligt, men jag har förhoppningar och jag ska göra mitt allra bästa för att sätta mig själv och mitt mående på första plats. Gör jag inte det så klarar jag inte att ta hand om resten av min familj som så väl behöver det.
Jag vill stanna kvar här, leva fullt ut. Njuta av varenda dag, vartenda tillfälle.
Våga göra mer, säga ja när jag vill och nej när det krävs.
Ordna upp det som tynger och få struktur på vardagen.

Ja, en plan har jag. Nu ska den bara finslipas :-)

Strax ska småtrollen i säng, och jag ska ta hand om disken. Film sedan kanske, eller en bok i sängen?  Gott kaffe från Tassimon blir det iaf, och nog en hemgjord kola eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar