måndag 5 november 2012

Ny vecka, sjukt barn och ett litet mål

Sonen och hans far är på väg till vårdcentralen gör att diskutera vad sjutton vi ska göra åt hostan som vägrar släppa. Nu har han hostat i tio dagar, värre och värre gör varje dag.
Vidrigt att höra hur han hostar till han kräks och blöder näsblod, utan att kunna göra nåt :-(
Lilla gubben ❤❤❤

Och så målet då........

Jag har tusen (nåja, många iaf!) saker i mitt liv som kräver förändring. Jag är faktiskt ganska bra på förändringar, ett tag!!!
Börjar bra, går ut stort och tappar taget efter ett tag.
Runt tre veckor kan jag "hålla ut" men sen, sakta men säkert, är jag tillbaka i gamla hjulspår igen!
Jag VILL verkligen förändra saker, men måste tydligen ta det lugnt för att hinna med mentalt också.

Jag har tre stora problem, sånt som MÅSTE göras åt nu, gärna redan igår.

Det är ekonomin (står och svajar mot personlig konkurs men håller i oss än så länge)
Vikt och hälsa, mår dåligt av övervikten, har högt blodtryck, taskiga lungor, ofta ont i bröstet, trött mm
Är faktiskt rädd för att dö av det.
Dessutom, inser att jag har ett horder-problem. (det här är det värsta att erkänna för mig själv) Jag kan inte hålla ordning, samlar, skaffar mer och mer saker och tränger mentalt undan min familj.
Alla mår dåligt av det, men jag har ju ändå på nåt sätt valt det. Det har inte min sambo och mina barn gjort :-(
För allas skull måste något göras

En stor radikal förändring funkar inte. Det blir ännu större bakslag, så jag måste ta det med små små steg. Ett litet i taget, vänja mig vid förändringen och då först gå vidare med ännu ett litet steg.

Nu ska dotra till dagis. Återkommer sen ❤



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar