fredag 9 november 2012

Framåt, sakta men säkert

Med sonen fortfarande sjuk och hemma (två veckor idag!) och sambon på jobb till långt in på kvällen har tiden på dagarna inte räckt till som jag hade tänkt, men det går framåt, sakta men säkert.

Har sålt av lite saker, nya leksaker i kartonger, som jag hade köpt på rea men inte kommit till användning. Nu i helgen skulle det komma en köpare till, så några extra kronor har det blivit. Nja frstn, extra och extra. Fick ett erbjudande häromdagen  att en barnbokklubb jag var med i tidigare ,Kråkes bokklubb, hade utförsäljning på ALLA böcker. 39:- st bara, så jag köpte 24 st plus 3 cd-sagor. Lite smågrejer fick följa med också (sittskydd, förstorningsglas mm) så med frakt blev det 1212:-
Jag tror de böckerna blir superbra till sonen :-)

Iaf, som sagt, några kronor har kommit in och det finns en hel del kvar att sälja. Gjorde en snabbkoll i dotterns garderob häromdagen och en hel del skulle kunna plockas bort därifrån. Det mesta är i princip nytt då hon växt som ogräs i somras. Sälja, sälja :-)

Sambon fyllde år igår och har nu uppnått den aktningsvärda åldern av 44 år. Det firades i lugn och ro här hemma med presenter, Glömmingetårta , chokladbollar och smaskiga chokladkakor  Haha, märks det att sonen fick välja fikabröd ;-)

Har börjat städa i vår övre hall där miljontals pappershögar, tidningar och annat krafs samlats. Försöker sortera dem och sätat in i pärmar medans jag ändå håller på så det tar lite tid. Även i vardagsrummet har jag börjat plocka lite smått.

Nu väntar lite fika med sonen och sen sätter vi på "städklockan". (sonen tycker även att vi ska ha såna där vita rockar som Kim och Aggie i "How Clean is Your House" har, men jag tror vi skippar det ;-) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar