onsdag 17 mars 2010

Telefonsamtalsmaraton

Ja, så ser dagens början ut.

Jag hatar (nja, kanske inte riktigt hatar, men ni fattar.....) att ringa till olika instanser. Det är alltid telefonkö, man blir alltid vidarekopplad till andra personer som inte heller vet något, peronen man söker är alltid någon annanstans och är aldrig tillbaka på plats när de ska vara det. Lämnar man ett meddelande och ber någon ringa upp så händer det nästan aldrig att de gör det...........

Nej, jag drar gärna på samtal som borde göras, just för att det är så himla trist och energikrävande (på ett psykiskt plan) att sitat där med luren i handen och bli mer & mer irriterad.

Idag ska jag iaf ringa dessa samtal:

*Scrapbookingklubben (varför fortsätter ni skicka paket när jag sagt upp mitt medlemsskap?)
*AIG, för att anmäla ett försäkringsärende.
*Öron, Näsa,Hals-mott, för att kolla av de senaste provsvaren och hur vi ska gå vidare.
*Bröstmott, för att kolla så att akutremissen som skickades för en månad sen ang min operation kommit fram. (betyder inte akut just att något är akut?)
*Vuxenpsyk, för att boka läkartid till dottern som behöver nya läkarintyg till FK
*Min husläkare, för att kolla att de fått papper från sjukhuset ang min hjärtbehandling, så de vet vad som ska göras nu.

Tja, det är väl bara att sätta fart då ..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar