tisdag 2 mars 2010

Födelsedagsfrukost, bak och lite oro

Dagen började med att sonen vaknade före oss, vilket ju inte alls var tanken iom att vi ju skulle fira honom med frukost på sängen.

Alltså, klockan sex fick sambon smyga in till sonen för att "hålla honom kvar" i sängen och jag skyndade ner för att fixa frukostbricka.
Ost- och leverpastejsmörgås, varm choklad (och kaffe till mamma och pappa) och nonstopkakorna jag bakade igår.
Ljus förståss, och så paketen.

Smyga upp för trappan (jävla klädhög som ligger här och skräpar då.......) och ropa halvhögt till sambon att han skulle väcka lilltjejen och komma.

Ljuv sång, nåja, heller än bra iaf, fick sonen att vakna ordentligt så han mötte oss i dörren, tittar storögt på brickan och paketen......... och tvärvänder och kastar sig in under sängen!!!!!!!

Inte så allvarligt som det lät, för inom några sekunder var han framme igen och hoppade upp i sängen, redo att firas :-).

Han blev jätteglad för presenterna, och vi satt och åt en stund innan barnen ville gå ner och leka.
Efter frukost för mig och sambon fick han hjälpa barnen att städa lekrummet för att kunna bygga nya Duploborgen, och jag plockade undan lite i köket och bakade lite mer fikabröd. Idag blev det chokladmuffins med vit choklad i och vitt chokladrasp ovanpå, stora äppelmuffins och ännu fler nonstopkakor (dottern älskade dem!!)

Stortjejen kom hit vid 11.30, så nu får lillebror presenter igen och sen ska vi fika.

Efter det väntar läkarbesök för min del. Den onda knölen på halsen ska det tas prov på, så nu kl 14.45 ser jag fram mot (nej, inte alls) en biposi. Och jag vet att det kan göra ganska ont, så lite, lite nervös är jag.
Well, skönt att få det gjort iaf, för jag är orolig för vad det är för knöl :-(

1 kommentar:

  1. hej Fiona.
    Nu är min blogg upp and running igen= 2tusenlappar.
    jag förstår att du är nervös för knölen på halsen,har du fått reda på vad den i bröstet var för nåt?
    hoppas det går bra hos läkaren idag.
    kul att pojken gillade sitt födelsedagsfirande.

    SvaraRadera