söndag 24 juli 2011

Älskade ängel



Idag för sju år sen, ganska exakt på timmen, låg jag i en säng på förlossningen. I min mage levde du fortfarande. Jag kände dina sparkar. Små buffar, mjuka hälsningar från dig.

Några timmar senare låg jag i en annan säng på en annan avdelning. Min mage var tom och mitt hjärta skrek efter dig.

Du levde inte längre. Min kropp orkade inte hålla dig kvar, och du var för liten för att orka kämpa utanför mig.

7 år idag. Så lång tid har gått och det känns både som att det var igår och som en evighet sedan.

Älskade ängel, grattis på din födelsedag.

Hade du funnits här hos oss hade vi väckt dig med sång och presenter på sängen. Istället firar vi dig vid din grav.

Saknar dig av hela mitt hjärta, älskar dig och önskar att du var här.

~~~~mamma~~~~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar