lördag 25 september 2010

Här kommer alla känslorna på en och samma gång....

Fast inte på ett positivt sätt tyvärr :-(

På onsdag har jag op-tid. Inläggning på avd på tisdag em, och sen operationen på onsdag morgon el förmiddag, om inget annat kommer emellan då förståss.

Hade ju egentligen tid redan den 1 september, men då blev jag sjuk. Fick ny tid den 21 sep, men den avbokades av sjukhuset efterssom det kommit ett annat, mer brådskande fall, som behövde just den tiden.
Den nya är alltså på onsdag, och nu när det närmar sig vet jag inte om jag är glad att det äntligen ska bli av = att jag alltså är ett steg närmare att slippa den jävla cancern. Jag har ångest för operationen, eller rättare sagt för de komplikationer som kan uppkomma efterssom jag inte direkt är idealkandidaten för att göra operationen. Allt för högt blodtryck, för taskigt allmäntillstånd, alltför överviktig mm.

Jag är ledsen. Ledsen för de "biverkningar" som med all säkerhet kommer efter operationen. För tidigt klimakterium, att sexlusten ska försvinna. Varför har ingen läkare nämnt det? Är inte sexlust, eller snarare avsaknad av sexlust hos en 39:årig kvinna en ganska allvarlig biverkning? Något som påverkar livet ganska ordentigt?

Arg, och besviken, på min sambo. Som påstår att han bryr sig men som inte på minsta sätt visar det. Drar jag upp något själv så håller han med, men aldrig att han själv skulle ta reda på något om allt det operationen faktiskt står för.
Som aldrig nämner något om det som faktiskt KAN hända under , eller direkt efter, själva operationen.
Att jag kan dö.

Är jag egentligen förvånad? Nej, faktiskt inte. Allt för mycket pekar på det som jag nog egentligen vet. Vi lever inte längre som ett par, utan som människor som delar bostad och räkningar.
Kanske kan man inte räkna med så mycket mer då?

Han sårade mig grymt mycket igår kväll, och tyvärr gav jag utlopp för det när lilla dottern kom in till oss i natt. Hon var grinig och ganska dum, och jag tappade tålamodet alltför fort.

Mamma är ledsen gumman, och jag hoppas att du förstod när jag försökte förklara. Älskar dig hjärtat!

Har en förjävlig huvudvärk idag som vägrar ge med sig, trots vila och värktabletter. Funderar på att börja småpacka inför operationen iaf, och sen väntar en beställning som ska sys.
Lika bra att sätta igång så jag inte missar nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar