tisdag 23 juni 2009

Så jäkla bra dag

Ja, idag har ju dagen knappt börjat, men gårdagen var kanonbra :-)
(och det är INTE ofta jag säger så!)

Igår gjorde jag något jag inte gjort på många år. Inte ens med min familj faktiskt. Jag satte på mig bikini och badade.
Nej, inte offentligt, men för mig var det jobbigt nog att göra det i poolen hemma.

Småbarnen ville ju förståss bada i poolen vi köpt, och de är ju alldeles för små för att bada själva. Jag har så länge försökt intala mig själv att jag duger som jag är, och igår kände jag att jag måste försöka vara mig själv. Måste iaf våga försöka, trots att jag skäms ngt så otroligt för min kropp.

Utan att fundera så länge sprang jag in och satte på min min bikini. Sambon såg väldigt förvånad (och glad!) ut när han såg mig.

Jag gick upp på poolstegen, och såg att han tittade på mig. "-Du är så himla fin", sa han! Tack älskling, för de orden. Du fick mig att må så himla mycket bättre på en gång.

Jag har inte badat på så många år, och jag njöt verkligen av att känna vattnet mot kroppen när jag gled ner i det.
Barnen och jag badade i tre timmar innan vi gick upp,och de var de ordentligt trötta.
En snabbdusch och en macka, och sen somnade de i princip direkt när klockan var 18.00

Resten av kvällen ägnade jag och sambon åt varandra. Kunde äta och hinna prata med varandra i lugn och ro, såg film och myste ihop i soffan ( Knowing, med Nicholas Cage. Jättebra, och rekomenderas verkligen.)

Vi har alldeles för lite tid tillsammans, och det märks. Igår kunde vi verkligen mysa utan att göra annat, och jag har saknat det. Efter att sambon lyckats ge mitt självförtroende en liten puff uppåt vid badet så var jag dessutom himla glad att jag totalt slappnade av och vägrade låta mig skämmas för mig själv för en stund.

Love you, love you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar