tisdag 2 juni 2009

Roadtrip

Sambon skulle till sin läkare i den Stora Staden, så vi åkte hemifrån tidigt. Barnen ägnade hela vägen med att bråka i bilen, slita av varandra kepsarna, stjäla varandras mjukdjur och trycka på knapparna till tv-skärmarna så att filmen försvann (bra grej det där med film i bilen, om det inte vore så att särmarna i sig skapar ännu mer bråk!)

Väl framme efter två timmar i bilen så spöregnade det, och jag som tänkt gå en promenad med barnen och kanske hitta nån lekpark under sambons flera timmar långa läkarbesök fick glatt finna mig i att istället jaga barnen i korridorerna.

Efter första delen av läkarbesöket hade regnet lättat lite och vi kunde stå utanför sjukhuset och beundra alla stora grävmaskiner och liknande med sonen. De bygger om hela framsidan och hela områden är en stor byggarbetsplats, till sonens glädje.
Där avverkade vi en timme och resten av tiden satt vi i världens minsta väntrum, där det iaf som tur var fanns lite leksaker, böcker och pussel.

Sambon fick tyvärr ett supertrist besked:-(, som jag önskar jag skulle kunna lösa åt honom. Åh, om jag bara kunde.

Stannade till vid mormors grav på hemvägen och satte fina blommor där. 8 år sedan då lämnade oss, och jag önskar såå att du fått vara kvar.
Jag hade behövt dig här mormor.

Åt äckliga hamburgare på hemvägen (fanns inga alternativ direkt, mer än att välja mellan MAX och McD) och stannade till vid dotterns grav och lämnade den fina ballongen vi glömde i söndags.

Jättesött, och jag hoppas den får stanna kvar där också. Vissa saker vid gravarna får tyvärr fötter, om man säger så :-(

Barnen snabbt i säng när vi kom hem, och jag ska städa lite nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar