söndag 31 maj 2009

Mors Dag



Åkte som vanligt ut till kyrkan där både min mamma och en av mina döttrar ligger begraven. Där har jag startat många Mors Dags firanden nu. Så många år jag varit utan er, så mycket jag älskar och saknar fortfarande.

Både mamma och lillstrumpan fick vackra syrener från vår trädgård, och jag vet att mamma hade älskat dem. Mamma var en enkel människa som föredrog det lilla och enkla framför det som var flådigt och påkostat.

Jag försöker ha det i minne när jag önskar mig mera än vad vi har råd till eller behöver. Att jag faktiskt har tillräckligt egentligen, och att det finns annat som är så mycket viktigare än att äga saker.

Att få ha sin familj kvar i livet tex. Älskade mamma och lilla trollungen, vad jag önskar att ni fanns kvar hos oss.
(och visst sjutton glömde jag den fina heliumblomman jag köpt, så den får vi lämna på tisdag när vi ska förbi kyrkan igen.)

Handlade lite på hemvägen och fikade sen när äldsta sonen med flickvän kom förbi en sväng. Av småbarnen och sambon fick jag den vanliga ampeln till uteplatsen som har blivit obligatorisk nu :-)

Jättevacker, förståss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar