söndag 18 september 2016

Lägenhetsvisning, lunch och lata timmar

Himla tjusig lgh vi kikade på idag.
Trots att jag älskar huset vi bor i nu så känner jag mig ändå lite sugen på att skaffa lgh i stan ist.
Slippa lägga tusentals kronor på saker som ska fixas med, som ska lagas eller bara vanligt underhåll.
Slippa skotta snö, rensa ogräs och klippa gräs.
Samtidigt är det ju framförallt trädgården jag älskar ❤️
Hursomhelst, lite sjyssta inredningsideér fick jag iaf.

En snabbsväng in på Ica Maxi för att fylla på grönsakerna, för i morgon går jag in i fas två av Dukandieten.
Enbart protein varannan dag, och protein och grönsaker varannan dag. Enligt Dukand program ska den fasen vara i ca 200 dagar för mig, så det blir lite av en utmaning att hitta på spännande och varierande måltider för att jag inte ska tröttna.

Lunchen idag blev enkel, grillad kycklingfile med keso och finhackad rödlök. Jättegott. Vatten till, och det ska ju drickas massor av varje dag. Iaf ca 1 1/2- 2 liter. Tur jag gillar vatten 😃

Efter lunchen har jag slöat framför tv'n och nu har jag förberett en stor gryta med thaikyckling till nästa vecka. Skönt att ha färdiga måltider och det minskar risken för att jag tillåter mig att fuska.

Nu väntar spontan middag hos lillasyster. Få se hur det går med Dukan, men det fixar sig säkert. Får skippa pastan, vinet, dessert och godis bara så blir det toppen.

Tjingeling :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar