torsdag 8 september 2016

Jag gick vilse

Jag gick vilse helt och hållet, tappade bort mig själv totalt och tillät mig och mitt liv att förfalla.
Trots bra intentioner är det så lätt att tappa taget, att sjunka ner i nån slags djup sörja, ett mörker som är så svårt att ta sig upp ut. Allt förfaller runtomkring, och till slut orkar man inte ens bry sig.
Mörkret blir en slags vardag man uthärdar men inte mycket mer.

Hursomhelst, läste ett inlägg på FB där det tipsades om en diet, Dukan, som verkade funka för många andra.
Vikten har dragit iväg igen, det kräver 200% karaktär gör mig och det har varit en bristvara sista två åren.
Läste igenom lite på nätet och på måndag tänkte jag köra igång.
Den är strikt, men enkel att följa.

Nu ska jag förberedda mig innan, köpa hem lite grejer i matväg så att jag är redo.

Here we go again.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar