söndag 22 september 2013

Och det här med sockersug var det också......

Det är ganska exakt 4 månader sedan jag började tänka på vad jag äter, och det har gett resultat. Minus nästan 20 kilo har det blivit. Inte illa pinkat som min gamla pappa hade sagt ;-)

Ja, iaf....... i förrgår testade jag ett recept på chokladgodis. Jag äter ju inte särskilt mycket godis öht, och de här senaste månaderna har jag smakat på godis kanske två, max tre gånger, men nu..... det här är nästan löjligt faktiskt.
(nä, det ÄR så jävla urbota dumt att jag fanimej skäms tom för mig själv!)

Jag fixade godis och SÅKLART var jag tvungen att smaka på det. en bit, och en till, och tre och fyra och.... ja, ni fattar.

Det sjukaste är att det egentligen inte alls var särskilt gott. Supersliskigt, kladdigt och lite äckligt, och trots det sån lyckades jag få i mig ganska mycket.
Å andra sidan så var det mitt första "fusk" på fyra månader så jag är ganska nöjd iaf.

Nu VET jag ju att jag absolut inte ska äta sånt som är riktigt sött. DEt sätter igång suget direkt. Knäppt!

Man lär så länge man lever ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar