måndag 22 juli 2013

Mina delmål

Egentligen hade jag inga klara delmål när jag plötsligt kände att det var dags för att ta tag i vikten. Jag menar, huuur många gånger har jag inte gjort det tidigare och så har det funkat i några få veckor och sen skitit sig big time?
Trots nästan överdrivet mycket planering med klara och bestämda mål och belöningar på vägen.

Nu var det inget sånt alls, utan det kändes rätt den där måndagen och sen har det bara funkat nästan av sig själv :-)

Iaf, min toppvikt var 123,4 kilo i våras (sjukt mycket) och sen hamnade jag igen runt 120. Den 20/5 var vikten 119,2 och då var mitt första mål att ta mig under 110 kilo. Det är uppnått.
Nästa mål var att gå ner tio kilo från startvikten (till 109,2 kg). Det är uppnått.

Nu ser mina delmål ut ungefär såhär:

*att hamna under bmi 40. Då ska jag väga max 107,5 kg
*att bli tvåsiffrig
*att hamna under bmi 35, och då ska vikten ner till max 94 kg.
*under 90 kg.
*under bmi 30, vilket innebär en maxvikt på 80 kg.
*att nå 75 kg.
*under bmi 25, vilket är när jag väger 67 kg.

Är det konstiga mål? Är de ouppnåliga? Nej, det tror jag faktiskt inte. Jag vill ner i vikt, måste ner för att kunna göra min viktiga operation, men framförallt så vill jag må bra just nu, mitt i livet.

Peppa mig gärna :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar