tisdag 1 januari 2013

Första dagen på resten av mitt liv

Det blev sent igår, för både oss och barnen. Åkte hem från syster med familj när klockan hade passerat två, och det är det längsta någonsin som barnen varit vakna.
Dessutom höll de sig vakna hela vägen hem så klockan hann bli halv tre innan de kom i säng. Väl där så tog det inte alltför lång tid innan de somnade ;-)

Klockan 8  i morse var jag vaken, kunde inte somna om även om jag egentligen inte var särskilt pigg. Vände och vred på mig ett tag, lyckades väl somna om korta stunder och klockan 10 gick jag upp och väckte barnen.

Fruksot i lugn och ro och sedan hörde äldsta dottern av sig och ville komma ut. Kände mig inte helt pigg på det, men efterssom småsyskonen avgudar henne så vill jag ju att de har bra kontakt. Hon kom vid ett och var faktiskt trevlig hela tiden.
Tack för det, för just idag kände jag att jag bara inte hade orkat med något drama med henne.

Har plockat idag, tänkt på maten och vikten och kännt mig glad och positiv. Det är bra :-)
Till middag blev det kylskåpsrensning, så barnen åt prinskorv, köttbullar och spaghetti. Jag åt köttfärssås och spaghetti, samt vårullar från förra veckans hämtthai. Sambon åt omelett, champinjonstuvning och prinskorv, samt thai-leftovers han också.
Funkade bra, och kylen blev 5 byttor fattigare :)

Ska bli bättre på att ta hand om matplanering och rester i år. Mycket som slängs för att jag har dålig koll på vad som köps.
I morgon ska jag försöka inventera kyl, frys och skåp för att se vad som finns hemma. Fånigt att köpa hem mat när det egentligen är fullt överallt.

Ska även se över vad barnen behöver i klädväg så jag vet om jag ska leta efter nåt på mellandagsreorna. Jag har verkligen gjort fynd på dem, men om det handlas sånt som egentligen inte behövs så är det ju inget fynd egentligen.
Barnen, särskilt dottern, har galet mycket kläder så jag ska försöka rensa ur så jag får bättre överblick. Kanske torsdagens projekt?

Nu väntar filmen Modig och popcorn tillsammans med barnen, och efter det ska jag lägga ut lite kläder på Tradera. De hade en kod nu som ger halva provisionen så det är bara att passa på.

Tjing :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar