tisdag 1 januari 2013

En stulen idé

Jag läser en blogg http://jeanettish.blogspot.se/  nästan dagligen, och idag hade hon skrivit det här längst upp i inlägget:

 

Leta reda på en stor burk, gärna i glas som den på bilden. I denna burk ska du varje dag, med start idag 1 januari 2013 lägga en lapp där du skriver ner sådant som hänt under dagen som du är glad och tacksam över. Det kommer att bli 365 lappar totalt om du skriver en varje dag, så välj en stor burk.


Jag stjäl det rakt av för är det något vi alla borde unna oss lite mer av så är det väl just positiva händelser. Stora som små, alla betyder de ju något. Det kan ju verkligen vara precis vad som helst, men kanske missar vi allt positivt som händer runt om oss just för att vi väntar på de stora sakerna, istället för att se att vi har massor av små vardagliga saker att vara glada och tacksamma för.

Jag ska ta fram en stor fin burk idag och göra samma sak, och om ett år så hoppas jag att jag har massor av underbara små minnen att plocka fram och läsa.

Sambon har nattat barnen, jag har monterat ihop trädgården till dotterns dockskåp under tiden och nu väntar disken och sedan Big Bang Theory på tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar