fredag 1 april 2011

Vem använder all tvätt?

Jag fattar verkligen inte?
Vi är två (ibland tre) vuxna här hemma, och två små barn. Visst fattar jag att det blir tvätt, men inte i de här enorma mängderna.

Jag tycker att sambon tvättar jämt, men ändå växer sig tvätthögarna gigantiska. Inte bara de med smutsig tvätt utan även det nytvättade samlas i stora högar och kassar. Jag tycker jag stryker och viker var och varannan dag, men det hinner ändå aldrig ta slut innan det fyllts på igen.

Dessutom har vi för mycket av ALLT, så det som nu hinner bli struket och vikt får inte plats i lådor och skåp så det blir också liggande nånstans.

Nä, mer sortering och utrensning är vad som gäller. Har börjat lägga ut lite på Tradera (mest nytt som inte blivit använt) men det ska ut mycket, mycket mer. Jag och lilltjejen sorterade ut klänningar ur hennes garderob i förrgår och i morgon ska jag försöka göra samma sak med sonen och hans långärmade tröjor.

Kläder ut, pengar in :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar