lördag 2 april 2011

Baka baka liten kaka

Japp, lite kakbak har det blivit idag, och även brödbak. Barnen bakade med strössel i form av hjärtan och dinosaurier, och jag provar nya hushållsmaskinen jag fick i 40:årsprsent med att testa ett nytt brödrecept.
Det står på jäsning nu, och ska strax in i ugnen, men ser fint ut såhär långt iaf.

Har inte gjort så mycket mer idag, mer än att fortsätta med det stora berget med nytvättat. Sortera, stryka & vika, och sen ska det bara in i garderoberna också, fast det tar jag i morgon. (om det finsn plats alltså, för annars måste jag lösa det problemet först!)

På onsdag kommer systerdottern hit och ska stanna i tre dagar. Alltså måste jag städa klart barnens rum innan dess om hon ska få plats i extrasängen hon brukar sova i.

Så, nu ska brödet in i ugnen och förhoppningsvis sprider sig snart ljuva dofter i köket ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar