lördag 24 juli 2010

6:årskalas i himlen

De underbara smårosor (fairy) som vi alltid har till vår dotter. Små & helt ljuvliga

Idag är det 6 år sedan. Sex år sedan vår lilltjej föddes och dog.
Idag skulle vi ha firat dig med tårta och ballonger, med sång och paket.

Istället blev det bara en bukett rosor och en rosa ballong till din grav. Det vanliga fikat vi brukar ha med oss till dig lät vi bli idag efterssom det regnat hela dagen.
Hur skoj är det att äta prinsesstårta och dricka sockerdricka i regn?

Vid det fina fotot av dig i vardagsrummet brinner ett rosa ljus och samma vackra rosor du fick till graven finns i en liten vas vid fotot också.

Tankarna mal i mig, och tårarna har bränt bakom ögonlocken hela dagen. Alla drömmar vi hade som på en sekund blev förvandlade till mardrömmar. Allt blir så mycket tydligare på årsdagar.

Vissa dagar tror jag att jag mår bättre, att jag "lagt det bakom mig" (och nej, jag menar inte ordagrant. Hur ska jag kunna lägga mitt barns död bakom mig?), för att bara nån sekund senare kunna kastas tillbaka i det mörka hålet.

I höst skulle du börjat i förskoleklass, blivit "nästan-skoltjej".
Vad jag önskar att allt vore annorlunda.

Jag älskar dig Hanna-Sofia, och grattis på 6:årsdagen.
kram mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar