måndag 17 maj 2010

ToDo tomorrow

Vad är det för fel på mig? Varför kan jag bara inte ta tag i saker och göra det som behövs direkt?
Nej nej, inte jag heller. Jag spar & väntar, och sen, när alla de där "måstena" har växt och blivt väääldigt mycket måsten, då är det jobbigt att ta tag i det bara för att det är så mycket :-(

Well, i morgon MÅSTE jag:

*skriva en överklagan till Folksam ang sonens ersättning
*kopiera och lämna in stora dotterns sjukintyg till FK
*göra klart beställningen på barnens kläder från HM
*städa klart köket & sortera alla papper som blivit liggande där Delvis gjort!
*städa barnens lekrum (nej, det är inget som exploderat där. Det ser bara ut så! För det mesta, tyvärr!!)
*ta hand om den rena tvätten
*ta bort alla vinterkläder från hallen
*köpa nya sandaler till pappsen Fixat!
*träffa pappa Fixat!

Tja, det var väl allt för i morgon. Mer lär jag ju ändå inte hinna.

Sambon och äldsta sonen har gömt sig i garaget (nej, jag vet inte riktigt vad de gör, men det är ganska lugnt här inne iaf :-) ), så jag tror jag ska krypa till sängs och roa mig med ett Sudoku eller nåt.

Vad har jag gjort för "nyttigt" idag frstn?
En snabbis in till stan, trevligt besök av vänner för en fika & mini-playdate med barnen, vattnat blommorna inomhus och sen fixat middag (vilken bestod av grillat kött, grillade majskolvar & potatissallad. Nu snackar vi prestation på hög nivå!).
Whoho, här kan vi snacka dagsverke minsann ;-)

Nä, jag tror nog jag lägger mig med mitt sudoku nu. Antar att jag behöver vila upp mig lite. *ingen som hör ironin vá*

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar