lördag 22 maj 2010

Sommardag

Sambon och äldsta sonen är på äventyr sedan i går eftermiddag och kommer hem tidigast ikväll, så jag och småbarnen är "alldeles ensamma" som lillkillen sa i morse.
Så ensamma man nu kan vara med en mamma och två små illbattingar :-)

Igår eftermiddag var storasyster på besök och när hon åkte hem var det dags för en lite försenad nattning för småbarnen. Strax före nio sov de iallafall, och allt jag egentligen hade tänkt göra fick stå över till förmån för min egen säng.

Var så himla trött efter de senaste dagarna små "utflykter" i värmen, så jag tog med mig datorn till sängen och kikade på ett avsnitt av VBÅ innan jag somnade (bara 45 avsnitt kvar så är jag ifatt.)

I morse vaknade jag av strålande solsken strax före sju, och upptäckte att båda barnen sovit hela natten, vilket aldrig händer.
Vi myste i sängen tills klockan blev 10, och sen åt vi frukopst i lugn och ro.

Såå mysigt att bara kunna slappa.........

Sen elva har vi varit ute och vi har fikat, planterat lite blommor, lekt med katten och hoppat runt på studsmattan (ja, barnen iaf)

Lillkillen fotade själv blommorna han planterat idag.

Det känns verkligen som SOMMAR nu :-)

Nu ska det lunchas, och sen ska jag rensa lite i jordgubbslandet så vi får ett hörn ledigt till pumpaplantorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar