fredag 21 mars 2014

Trött, tröttare, tröttast.

Fattar verkligen inte. Det är som att kroppen liksom gett upp. Jag är trött hela tiden. Orkar knappt upp för trappan till övervåningen. Flåsar som en hund och har ont i knäna.
Halsflussen som däckade mig totalt i början på februari och sedan övergick till lunginflammation är på väg tillbaka.

Håller tummar och tår att jag klarar mig över helgen iaf eftersom sonen har sitt första kompiskalas på det lokala leklandet på söndag. Vore så sjukt trist om vi måste ställa in det.

På tal om sjukdomar har vi varit sjuka i omgångar sedan mitten på januari. Först var alla däckade av kraftig influensaliknande förkylning och efter det fick vi influensa på riktigt :-(

Sedan hann vi knappt bli friska innan kräksjukan gjorde att jag och sambon blev liggandes utslagna i två dygn. Ta i trä, men ungarna skötte sig exemplariskt under den tiden :-)

Ja, efter det så kom min halsfluss och efter några dagar hade dottern också fått det. Antibiotika för oss bägge, och hon blev tack och lov frisk efter en kur medans jag fick äta dubbel kur och ändå fick lunginflammation och astmatisk bronkit efteråt. Andningshjälp på VC, tack för att det finns, blev en liten räddare. 

Efter en vecka med nästan frisk familj känner jag alltså av halsen igen. Bläää!!

Antar att det inte är så konstigt att kroppen liksom gett upp. Det finns väl ingen energi kvar till mer än det allra nödvändigaste.

Ska försöka ta med mig familjen ut på korta promenader på dagarna så jag iaf får lite frisk luft.

Nu sitter jag däckad i soffan och barnen kikar på SpaceChimps. Kanske inte på min tio-i-topp-lista men ganska kul ändå. 

I morgon väntar kalasfix, skaffa present till kalaset dottern ska på (också på söndag) och lägga ut lite auktioner på Tradera och annonser på FB. 
Måååånga kronor saknas till månadens räkningar, som vanligt :-(

Så är det, och ibland känns tillvaron mer än lovligt jobbig. 



Haha, ibland måste man se det positivt ändå ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar