onsdag 3 oktober 2012

Var kan man gräva ner sig?

En olycka kommer sällan ensam säger man ju, och det är ju verkligen så.
Den här månaden (ja, eller snarare den förra, september alltså) sket sig ekonomin totalt. Inte nog med att de vanliga inkomsterna aldrig räcker iaf och måste drygas ut med lite försäljningar och liknande. Vi backade på 10.000:-
Nä, sambon drog på sig en fortkörningsbot också, på 2000:-
(ja, jag blev faktiskt SUR!!)

Sen blev han tvungen att åka akut till läkaren eftersom han var "tvungen" att lyfta en stor och tung grej själv, trots att jag hade sagt att det aldrig skulle gå bra. Nä, det gjorde inte det heller.
420:- i akutkostnad

Vi behövde hjälp av en firma att få vår "nya" panna installerad. Sambon säger sig kolla vad det skulle kosta. 3000:- får jag veta. Idag kom räkningen. Tjohej, 8000:- var den på, och den ska vara betalad om 8 dagar.

Pltsligt känns det helt jävla omöjligt, Vi kan inte komma ikapp nu. Det funkar inte. Jag vet inte hur fan vi ska få ihop 20.000:- EXTRA den här månaden, plus det som kommer att vara minus ändå liksom. Sen kommer det att tillkomma nån påminnelseavgift också, och troligtvis iaf nåt inkassokrav.

Nä, det här känns jävligt surt nu. Hur ska jag orka kravla mig upp ur den här jävla dyngan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar